Aşkı kirletmek, ilişkileriçıkmaza sürüklemek ve buna mantık üretmek genelde medyanın özelde sinemanınmisyonuna dönüştü. Sinema saplantılı, marjinal ve hasta ruhlu karakterle aşkıanlaşılmaz bir hala getirdi. Normal ilişkilerin sinemanın perdesine yansımadığını,yansıtılmadığı aşikâr bir durum. Normal olan şey cazip değil anlayışı yaniseyircinin ilgisini çekmez söylemi sadece sinema sektörünü elinde tutanlarınkandırmacısıdır. Perdeye yansıyan filme halk değil, yapımcılar kararvermektedir. Sonra bunu halk istiyor demek, pişkinliktir. Halkın taleplerihiçbir zaman sinemaya yansımamıştır. Halk hesaba alınmamıştır…

Çapkınlığı, gayrı meşruilişkileri, aldatmayı, sadakatsizliği, çoklu ilişkiyi/aşkı ve bütün bunlaranedenler üreten bir sinema algısıyla karşı karşıyayız. Sinema kendisaplantılarını ve akıl almaz çarpık anlayışlarını topluma kabul ettirme,sonrasında yaygınlaştırma derdinde. Kendi tutarsız ve içinde kaybolmuşhayatlarını topluma örnekmiş gibi sunma gayretleri durup dinlemeden devametmekte.  Çarpık ilişkileri masumlaştırmaçabası bazı filmlerde geri tepse de gelinen noktada sinema bu çabasınınmeyvelerini toplamaya başladı. Meyve veren bu çarpık anlayışa karşıda kimse durda diyemiyor.

Filmlerin gişe rakamları önemlideğildir, bu zihniyetin yayılması için uğraşanlar algının yavaşta olsayayılmasıdır. Geçmiş tecrübe göstermiştir ki toplumun yerleşik anlayışınyıkılması yıllar alır ama yıkılır. Çarpık anlayış sahipleri belki yapmakistediklerini göremeyeceklerdir. Ama toplumun için kuşku ve fitne tohumuatmaları kendileri için yeterlidir.

Aşk kırmızı bir aldatma filmiimajından uzak bir anlatım ya da kurgu algısı verilmiştir. Aldatma gecelik birilişki ve sevgisiz, tutkusuz bir kaçamak olarak lanse edilir. Aldatma geçicibir durumu ifade eder. Aynı kişi ile tekrar edilmeyeceğine inanılır. AşkKırmız’da aldatma geçmişten gelen gönül meselesiyle geçiştirilmiştir. Karısına“seni seviyorum” dedikten bir dakika sonra geçmişte yaşanmış bir ilişkiyleyüzleşen ve kadının eskortluk eden kadınla beraber olan Ferhat’ın sevgisinininandırıcılığı nerededir ki. ‘Seviyorum’dan sonra tutkulu bir birliktelikyaşayan Ferhat sözde iki aşk arasında kalmıştır. Kimi sevdiğini aslında çok iyibilmektedir. Arafta bir Ferhat yoktur. Ne istediğini iyi bilen bir adam vardır.Metresine yani eski sevgilisine sürekli karısını ne kadar sevdiğini söyleyipduran bir adam metresine ne mesajlar vermektedir.

Geçmişten gelen pişmanlık,tatmin edilmemiş şehvet, yarım kalmış duygular Nazlıgül’ü Ferhat’ın gözündeçekici hale getirmektedir. Ferhat yarım kalmış duyguların esiri olmuştur.Yatakta sürekli geçen zaman bunun göstergesidir. Ferhat iki kadını tek çatıaltında tutma derdindedir. Bir yandan alışkanlık haline getirdiği ilişkisindekievlilik, diğerinde yarım kalmış bir aşkı tamamlama sevdası vardır. İkisini debırakmak zor gelmektedir. Alışkanlık mı sevgi mi? Kararsızlık buradadır. Yenibir serüven her zaman yerleşik düzeni olan bireyleri tedirgin eder. Korkubenliği sarar. Korkunun getirdiği tedirginlik başlangıçları zorlaştırır. Bir dealışkanlık haline gelen ilişkiyi sonlandırmanın zorluğu ve nedensizliklervicdanı rahatsız eder. Sonuçta bir geçmiş vardır. Ve bunu silmek kolaydeğildir.

Kadının kıskançlığı yani başkabir kadının varlığına tahammülsüzlük herkesçe malumdur. Film kadının fıtratınaters gelecek bir anlayış ortaya koyarak Zeynep üzerinden üçlü biner aşk arayışıiçine girmektedir. Zeynep kocasını o kadar çok seviyor ki aldatılmayı normalkarşılıyor. Üstüne kocasının metresinin en yakın arkadaşı oluyor ve fantezileripaylaşıyorlar. Fantezileri paylaşmakta yetmiyor Zeynep kocasının nelerdenhoşlandığını metrese anlatmaktadır.  Vebunun finalinde üçlü aşk yaşamayı dolaylı teklif etmektedir. Bütün bunlar aşkadı altında bize sindirile sindirile verilmektedir. İşin ilginç tarafı eskortdaha onurlu çıkıyor ve intihar ediyor. Ev kadınıyla bir eskortun arasındakifarkı da görmüş olduk. Sonrasında yok beni ne kadar sevdiğini ondan öğrendimedebiyatı. Kocasının başkasının koynunda kendisini ne kadar sevdiğiyle övünenkaç kadın vardır yeryüzünde. Bir tek erotik filmlerde bir de bizim OsmanSınav’ın filmlerde olur ancak.

Osman Sınav’ın Ferhat’asordurduğu neden eskort oldun sorusuna Ferhad’ın ısrarlarına rağmen Osman Sınavcevap vermez, veremez. Nazlıgül soruyu sürekli başından savar ve seyirciyialdatmaya yönelik ilişkinin geçmişine gideriz. Böylece geçmişteki başarısız birilişkiye ve ayrılığa neden olan mafya bozuntusuna tanık oluruz. Seyirci deacılı bir ayrılmanın hüznü yaşar ama hala Nazlıgül neden eskortluk yaptığınıncevabını öğrenemiyoruz. Osman Sınav burada zekice bir manevra yapar veseyirciyi cevapsız bırakmayı başarır. Aslında Osman Sınav’ında bir cevabıyoktur. Karakterinin neden hayat kadını olduğunu bilmez. Bildiği tek şey sonucabağlamak için karakterin sıradan bir iş kadını ya da ev kadının olmamasıgerektiğidir. Yoksa film istediği şekilde kurgulanamazdı. DüşünsenizeNazlıgül’ün sıradan bir kadın olduğunu, kıyamet kopardı. Ama eskort olunca üçlüaşk normal karşılandı. Suçlu Zeynep oldu. Kendine güvenmeyen, kocasının aldatmasınases çıkaramayan ve ben daha iyiyim diye kendini kanıtlamak için kocasının enarkadaşıyla iş yerinde beraber olacak kadar karaktersiz bir karakterkarşımızda. Kocasının yüzsüzlüğü kendisinde de var, banyodan sonra hiçbir şeyolmamış gibi davranmaktadır. Aslında burada Nazlıgül daha onurlu davranışsergiliyor algısı da ortaya çıkıyor. Bütün bunlardan şu çıkıyor ya OsmanSınav’ın kafası karışık ya da seyircinin algısıyla oynanmak istiyor. Kimse deçık aldatma dizileri çok seyir ediliyor, Osman Sınav’da gişeye oynamak içinböyle film çekti demesin.

Çini kursundan çok ebrusanatının icra edildiği muhafazakâr bir ortamı andıran bir mekânda eskortunolması şaşırtıcı değil mi? Günah çıkarılmadığı kesin. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner8

banner6