Öne Çıkanlar harran urfahaberler ipekyol urfa gazete

Uzmanlardan kalp çarpıntısına uyarı

ŞANLIURFA - Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. Barış Çaynak, kalp çarpıntısının altta yatan ciddi kalp-damar hastalıklarının teşhis edilmesinde önemli bir aktör olduğunu vurgulayarak, “Çarpıntıyı önemseyin ve kısa sürede uzmana başvurun” uyarısında bulundu.

Prof. Dr. Barış Çaynak, çarpıntıyla ilgili dikkat edilmesi gereken hususlara değindi.

 “İHMALE GELMEZ”

Kalple ilgili kişileri doktora gitmeye zorlayan en sık şikayetlerden birinin çarpıntı olduğunu belirten Çaynak, kalp ritminin çok hızlandığında tansiyon düşmesine bağlı göz kararması, halsizlik, hatta bayılma olabileceğini kaydetti. Çaynak, ritim bozukluklarının detaylı araştırılıp, doğru teşhisi koyduktan sonra yakın takiple dikkatli tedavi edilmesini gerektiğine dikkati çekerek, şunları ifade etti:

“Ritim bozukluğunda kalp içerisinde pıhtı oluşabilir ve bu pıhtı beyine atarak felce sebep olabilir. Gördüğünüz gibi çarpıntı altta yatan çok ciddi kalp damar hastalıklarının geç kalınmadan teşhis edilmesine vesile olabilir, ihmale gelmez.”

“KALP DIŞI HASTALIKLAR DA ÇARPINTI YAPABİLİR”

Kalp dışı hastalıkların da çarpıntı yapabileceğini ifade eden Barış Çaynak, “O nedenle öncelikle bir kan tahlili ile araştırmaya başlarız. Kansızlık, anemi, kalbin hızlı atmasına sebep olur. Halk arasında genelde guatr olarak bilinen tiroit hastalıklarında hızlı atış ve ritim bozuklukları görülür. İlaçlara veya yiyeceklere bağlı oluşmuş elektrolit bozukluklarında (çoğunlukla potasyum düşüklüğü ve ya yüksekliğinde) ritim bozuklukları olur. Bazı kalp ilaçları (digoksin gibi) dokularda birikerek ritim bozukluğu yapabilir” uyarısında bulundu.

SULANDIRICI İLAÇLARA DİKKAT

Prof. Dr. Barış Çaynak, çarpıntısı olanların kan sulandırıcı ilaç kullanmaması gerektiğine vurgu yaparak, bu tür ilaçların kalbin kaotik bir ritim bozukluğunda felç geçirilmemesi için kullanılması gerektiğini belirtti. Çaynak, “Ancak bu ilaçlar aspirin gibi değildir, daha kuvvetli ve doz aşımlarında kanama riskleri de olan ilaçlardır” ikazında bulundu.


HABER MERKEZİ



Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.