Urfa'da fırıncıların sıcakla imtihanı

ŞANLIURFA – Şanlıurfa’da, son günlerde sıcaklıkların

artmasıyla birçok meslek grubunda çalışma şartları iyice zorlaştı.Özellikle

fırınlarda ustalar dışarıdaki kavurucu sıcağın yanı sıra içerideki kızgın

ateşin etkisiyle de mücadele etmenin zorluğunu yaşıyor. Dışarıdaki sıcaklara

ilave olarak fırındaki ustalar sıcaklığı 300 dereceye yaklaşan fırının

karşısında çalışıyor. Sürekli ter döken ustalar her gün litrelerce su

tüketiyor.

Urfa’da kavurucu sıcaklarda 300 dereceye yaklaşan fırının

karışında ekmek parası kazanmaya çalışanlardan biri de Latif Baz. Haliliye’deki

bir fırında çalışan ocakçı Latif Baz, Bizim Haber Ajansı'na (BİHA)konuştu.

BAZ: YAPACAK BİR ŞEY

YOK, EKMEK PARASI

“Dışarısı sıcak, ateşin önü daha da sıcak” diyen Baz,

yıllardır aynı işi yaptıkları için sıcak havada ateşin önünde çalışmanın artık

zor gelmediğini vurguladı. Baz, “Vallahi bu sıcaklara alışmışız, yani 20

senedir ateş önünde çalışıyoruz. Malum Urfa’nın sıcağı da belli. İster istemez

zorlanıyoruz. Dışarısı 40-50 derece, ateşin yanında 300 derece yakın bir

sıcaklık var. Yapacak bir şey yok, ekmek parası” dedi.

“İÇERİSİ HAMAMDAN DA BETER”

Ateşin karşısında çalışmak zorken, bu zorluğun yazın daha da

arttığını ifade eden Baz, sabah saat 7’de gelip öğleyin 13.30’a kadar

çalıştıklarını, daha sonra 17.00’a kadar mola verdiklerini söyledi. Baz, akşam

mesailerinin de 20.30’a kadar sürdüğünü kaydetti.

“Sabahtan akşama kadar ocak yanıyor” diyen Baz, “ Şu anda

300 derece bir sıcaklık var. Urfa’nın sıcağı o şekilde değil, burası hamamdan

da beter. Aşırı sıcak. Mecburen yapıyoruz yoksa o kadar ekmek, patlıcan, isot

ve tepsiler çıkmaz” diye konuştu.

“GÜNDE 6 LİTRE SU

İÇİYORUM”

Ocakçı Latif Baz, ateş karşısında çalışırken aşırı ter

döktüğünü belirterek vücudunun su kaybı yaşamaması için de günde 6 litre su tükettiği

bilgisini verdi. Baz, “Ara sıra arkadaşlar ile yer değiştiriyoruz ama ocak

başında olan hep benim… Günde 6 litre ortalama su içiyoruz, yoksa vücut çöker.

Su da olmasa biteriz herhalde. Vücudun su kaybı yaşamaması lazım” ifadelerini

kullandı.

ASUDE ARTAN – FADİME KILDI – ÖZEL HABER / BİHA


- Gazete İpekyol, Asayiş bölümünde yayınlandı
https://www.gazeteipekyol.com/haber/11493302/urfada-firincilarin-sicakla-imtihani