Şanlıurfa’da hasat sezonunun başlamasıyla birlikte buğday ve arpa başta olmak üzere ürünlerini Toprak Mahsulleri Ofisi’ne (TMO) teslim eden binlerce üreticinin beklediği ödemelerde ilk etap bugün itibarıyla hesaplara yatırılmaya başlandı.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, 3 Haziran’da başlayan hububat alım sürecinde ilk ödemelerin üreticilerin hesaplarına aktarıldığını duyurdu.
Bakan Yumaklı, ülke genelinde 211 noktada devam eden hububat alımlarının, hasat döneminin yoğunlaşmasıyla birlikte 600 noktaya çıkarılacağını belirtti. Ayrıca TMO’nun kendisine teslim edilen ürünlerin tamamını almaya devam edeceğini ifade etti.
Şanlıurfa’da özellikle merkez ilçeler ile birlikte Siverek, Viranşehir, Hilvan ve Ceylanpınar başta olmak üzere birçok bölgede ürünlerini TMO’ya teslim eden çiftçiler de ödemelerin hesaplara geçmesini bekliyordu. İlk ödemelerin başlamasıyla birlikte üreticilerin hesaplarına para aktarım süreci de başlamış oldu.
TMO tarafından yapılan uygulamaya göre, teslim edilen ürünlerin bedelleri alımdan sonraki 21’inci günden itibaren üreticilerin banka hesaplarına yatırılmaya devam edecek.

0 Yorum