Müslüman’ın gözünde hayatta yaşanan her şey çok güzel ve anlamlı. Zaman tabii seyrinde akıp gidiyor. Zamana karşı gelinmez. Onu sessiz bir teslimiyetle kabul etmek gerekir. Herhangi bir cenaze ve tabut gördüğümüzde irkilmenin, ürpermenin anlamı yok zira hepimizin kaçınılmaz sonu budur. Feryad-ü figan gereksiz. Sade, mütevazi, gösterişsiz bir hayat, şatafatlı bir hayattan daima iyidir çünkü imkanların niceliği ölçüsünde sıkıntı ve keder artar. Tarih ve içerisinde cereyan eden her şey birer imtihan aracı. Onların arkasında bilemediğimiz, göremediğimiz, kavrayamadığımız ince ve derin anlamlar var.
Geçmişte her bir topluluk (kavim) kendisine verilen belli bir sure içinde tarih sahnesine çıktı, zamanı bitince bilinmeyen aleme çekildi, onun yerine bir başka topluluk geldi, onun da suresi bitince aynen birincisi gibi bilinmeyen aleme çekilip gizlendi. Tarihin bu dinmek bilmeyen sınırsız akışı (diyalektik)ne alt ne üst yapının (Marks) bir çatışması nede cinsel içgüdünün(Freud) bir itmesidir. Asıl neden ve itici güç Allah’ın (tanrı) sonsuz iradesidir. O, bu sonsuz ve sınırsız iradesiyle evreni çalkalıyor, insanı (sevdiği kulunu) sınıyor ve saflaştırıp olgunlaştırıyor.
Tabiat Onun eşsiz ve güzide bir eseri. Onun üzerinde gördüğümüz her şey Allah’ın güzel isimlerinin bir yansıması. Dağ, ağaç, toprak, çiçek, böcek, bulut…Onun habercisi, kelimesi ve rengidir. (Sıbgatullah)Bunlar, bizi Ona götüren birer ipucu. Evren araştırılması, incelenmesi gereken büyük ve tükenmez bir arşiv. İnsan yürüyen, konuşan bir şiir, bir kaside.Ondaki bütün duyu ve duygular yaratıcıya varmak için kullanılması gereken basamaklardır.Aşk, sevgi, nefret vb. her şeyin cevabı net ve doyurucu. Sosyal olayların karmaşıklığı içinde sonsuz bir uyum ve ahenk var. Her şey anlamlı ve düzenli. Nizam, birlik ve uyum her şeye damgasını vurmuş.
Dağınıklık ve kaos bakış açısından kaynaklanır. Çünkü görünen her şey bakış açısına göre renk alır. Burada görecelilik (izafilik)söz konusu değil. Kaosla bakan kaos görür. Güzellik ve iyilik asıldır, kötülük ve çirkinlik arazidir yani ikincildir. O da güzellik ve iyilik için bir basamak ve mihenktir. Çirkinlik ve kötülük evrenin organik bütünlüğü içerisinde anlam kazanıp güzellik ve iyiliğe dönüşür. Böylece ilahi adalet sorunu (teodise)kendiliğinden çözülerek kainat ve içindeki her şey Allah’ın sonsuz, sınırsız iyiliğinin ve güzelliğinin bir tezahürü haline gelir.
İnsan alemin bir özeti ve evren insanda saklı. Alem insan yüzlü bir bütün. Bütün parçada parça bütünde gizli. Okumasını bilen için her şey görünmeyen katmandan görünen ve bilinen katmana doğru göz kırpan birer ipucu ve işarettir. Alışkanlık bu gizemli halin önündeki en büyük perdedir. Görmemek veya görememek müzmin alışkanlığın bir sonucu. Yazgı (kader)neyse o kesinlikle olacaktır, ondan kaçışın imkanı yok. Mutlak ve zorunlu bir sona karşı tek çare razı olmaktır.
Ölüm kaçınılacak, korkulacak sonsuz bir ayrılış değil kavuşmanın ta kendisidir. Görünmeyen aleme doğuştur yani gerçek varoluştur. Alışmak lazım ona. Hatta onunla bütünleşmek gerek. Tabiat bin bir sesli bir senfoni gibi ondan haber verir. Tabiattaki değişik sesler ve nağmeler ayrılık ve hüznün matemi değil kavuşma ve bütünleşmenin sevinç çığlıklarıdır. Anne, baba, dostların ölümü geçici bir ayrılış. Bu gelecekteki sonsuz kavuşmayı anlamak için bir basamak. Zamanın gece/gündüzle süratli bir şekilde akışı bir çeşit tazelenmedir. Birinin gidip diğerinin gelmesi, birinin görünüp diğerinin kaybolması yokluk ve bitiş değil sonradan gelenlere yer hazırlamaktır. Kaybolan yok olmuyor, boyut değiştirip başka bir düzleme aktarılıyor.
Acı, keder ve sıkıntının nedeni unutkanlık ve anlamdan uzaklıktır. Anlam matlaştığı ve belirsizleştiği oranda üzüntü artar. Anlam netleştikçe yani gözün önündeki perdeler aralandıkça sevinç, ümit, mutluluk ziyadeleşir. İnsan yavaş yavaş asli kaynağı keşfeder. Sanatçıların, özellikle şairlerin mutsuzluğu ve dahi huysuzluğu bu anlam bağının yeterince kurulamamasından. Andre Gide’nin dediği gibi şairlerin aşırı heyecanı ve coşkunluğu itminandan değil şüphe ve tereddütten. Gerçekler netleştikçe huzur, dinginlik ve sükunet artar. Yine bazı filozofların karamsarlık ve kötümserliği bu ilişkinin kaybolmasından. Felsefeye eğilim psikolojik bir hastalık, sanat ve edebiyata aşırı ilgi iç bulanıklık ve bakış yamukluğundan.
Hastalıklar ve belalar birer ikaz, birer uyarı. Kaderin veya talihin derin sistematiği içinde bir anlama sahip. Yaratıcı onunla kendi bilinçli yaratığıyla özel bir diyaloga giriyor, onu sınıyor, denemeye tabi tutuyor. İkisi arasında kelimesiz bir alışveriş olup bitiyor. Şifresini ikisinden başkası çözemiyor. Tıpkı şairlerin sözcüklerin sırtına yüklediği belirsiz imgeler gibi. Huzurun tek adresi Allah’ı tanımak, onda erimek, onunla olmak, damla iken deryalaşmak yani. Sözden olabildiğince kaçmak, sözsüzlüğü yani sessizliği tercih etmek. En büyük mutluluk ve huzur Onun iradesine boyun eğmek, en kötü huzursuzluk,mutsuzluk ve melankoli Ondan kaçmak, O yokmuş gibi yaşamak, Onu tanımamak, Ondan gaflet etmek. Onunla sözsüz, sözcüksüz ve manevi bir diyaloga geçememek.
Bilim, varlık hiyerarşisinin en alt basamağını inceler, ondan öteye bir adım bile atamaz, kullandığı alet yani metodoloji (usul) izin vermez çünkü. Bilim adamları, şair ve filozoflar daima yüzey ile uğraşır, dışsalda gezer, içe dalamazlar, kırıntılarla tatmin olmaya çalışırlar. Biri en küçük parça olan atomla, diğeri sözün en adi bir cüzü olan kelimeyle, ötekisi anlamın en dar ve sığ çerçevesi olan mantıkla yol almaya çalışır. Sonuçta hiçbiri istenilen hedefe (menzil-i maksuda) ulaşamaz. Feriddüdin-i Attar’ın Simurg’u misali bütüncül hakikat ancak ona yakın ve layık bir perspektifle kavranabilir. Yani vecd, ilham ve iç aydınlanma (işrak) ile. Bunlar parçacı ve bölücü değil kuşatıcı ve kapsayıcı metotlardır.
Benlik (ego) en büyük tehlike. Onu atmadan, atlamadan veya mahiyetini anlamadan Allah anlaşılmaz. Zihnen azıcık kavransa bile derinlemesine hissedilmez. Yok olmayan yok’a razı olmayan var olamaz. Toprak olmayan meyve veremez. Mevlana Celaleddin-i Rumi’nin deyişiyle yanmayan yakamaz. Onun içi önde/arkada, altta/üstte, sağda/solda, geçmişte şimdide de ve gelecekte: Allah vardır, Allah egemendir, her şey O, her şey Ondan ve Onunla. Onsuz hiçbir şey yok. Geride sadece sonsuz ve zifiri bir karanlık var.
Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin
Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.
Reklam Alanı
Diğer Yazıları
- AHMET ARSLAN İLE URFA'DA 08 May 2024, 11:23
- "KUŞKUCU GÖÇEBELERE ÖVGÜ" 01 May 2024, 09:57
- VAHDET-İ VÜCUT 24 Nis 2024, 09:19
- İBADETLER DÜŞÜNMEYİ ENGELLER Mİ? 17 Nis 2024, 10:29
- DİNDARLIK TUTMAKTIR KENDİNİ 03 Nis 2024, 11:00
- SAİD NURSİ, DİAMOND VE TERAVİH 27 Mar 2024, 10:06
- MÜŞRİK MÜSLÜMAN 20 Mar 2024, 10:11
- SEBEPSİZ HÜZÜN 13 Mar 2024, 10:01
- DİN ELEŞTİRİSİ 06 Mar 2024, 09:20
- KENDİMLE SAVAŞ 28 Şub 2024, 09:58
- MEHMET OKUYAN 21 Şub 2024, 09:29
- KURAN VE YARATILIŞ 14 Şub 2024, 10:24
- DEPREM 07 Şub 2024, 09:34
- OYALANAMAMAK İŞKENCESİ 01 Şub 2024, 09:36
- CEMİL MERİÇ VE İSLAM 24 Oca 2024, 09:57
- İÇİMİZDEKİ CEMİL MERİÇ 17 Oca 2024, 09:35
- CEMİL MERİÇ 10 Oca 2024, 09:19
- BİR YILIN BİLANÇOSU 03 Oca 2024, 11:48
- BİLGİNİN İSLAMİLEŞTİRİLMESİ 27 Ara 2023, 09:32
- "DİNCİ DEDİKODU KÜLTÜRÜ" 20 Ara 2023, 09:54
- KIRMIZI SAÇLI KADIN 13 Ara 2023, 09:55
- AYDINLANMA 06 Ara 2023, 10:17
- SİSİFOS İŞKENCESİ 29 Kas 2023, 09:51
- CELAL ŞENGÖR'LE SÖYLEŞİ 22 Kas 2023, 10:15
- BİR ÖMÜR DÜŞÜNMEK 15 Kas 2023, 10:19
- ORMAN KANUNU 08 Kas 2023, 10:27
- ATATÜRK VE DİNDARLAR 01 Kas 2023, 14:56
- HAKİKAT VE HURAFE 25 Eki 2023, 10:05
- APOKALİPTİK EDEBİYAT 18 Eki 2023, 10:19
- ANLAMSIZLIK CEHENNEMİ 04 Eki 2023, 13:39
- PARADİGMANIN İFLASI 27 Eyl 2023, 12:41
- KIRIK BİR AŞK HİKAYESİ 20 Eyl 2023, 14:39
- DİNİN RUHU 13 Eyl 2023, 12:15
- EŞİTÇİLİKTEN HIRSIZKRASİYE 06 Eyl 2023, 12:30
- İYİLİK VE CENNET 30 Ağu 2023, 12:59
- ZAMLAR VE METAFİZİK 23 Ağu 2023, 13:13
- FRAGMANLAR 16 Ağu 2023, 13:40
- FAYDASIZ BİR YAZI 09 Ağu 2023, 13:17
- TEFSİR, TE'VİL VE İHTİLÂF 02 Ağu 2023, 13:43
- DİNDARLIK VE İNSANLIK 26 Tem 2023, 13:25
- MENZİL ŞEYHİ'NİN VEFATI MÜNASEBETİYLE 19 Tem 2023, 13:30
- İSLAM MANTIK VE FELSEFE 12 Tem 2023, 09:40
- KURBAN 05 Tem 2023, 11:04
- BABALAR GÜNÜ 28 Haz 2023, 11:57
- ÜÇ KONUŞMA 21 Haz 2023, 13:36
- AYDIN NİÇİN MUTSUZ? 14 Haz 2023, 12:15
- TARİHİN TALİHİ 07 Haz 2023, 17:00
- NECİP FAZIL 31 May 2023, 14:09
- KAZANAN MİLLİYETÇİLİK OLDU 24 May 2023, 13:36
- NURA ADANMIŞ BİR ÖMÜR: URFALI MUSTAFA KILIÇ HOCA 17 May 2023, 13:58
- EN GÜZEL İLTİFAT 10 May 2023, 13:57
- İŞÇİ, EMEKÇİ VE BİZ 03 May 2023, 14:12
- MELANKOLİ, TEOLOJİ VE SİYASET 26 Nis 2023, 13:05
- NURCULUK RÜYASI 19 Nis 2023, 15:29
- MEÇHULE SAYGI 12 Nis 2023, 14:36
- ROMAN VE FELSEFE 05 Nis 2023, 16:50
- RAMAZAN İNTİBALAR I 29 Mar 2023, 15:08
- SAİD NURSİ VE SİYASET 22 Mar 2023, 13:12
- HALKIN UMUDU KİM OLACAK? 16 Mar 2023, 14:07
- HAYATTAN KORKMAK 08 Mar 2023, 19:27
- DİP DALGA 01 Mar 2023, 14:24
- KİTAPLARIM ARASINDA 22 Şub 2023, 13:59
- DEPREM 15 Şub 2023, 13:34
- SANATIN VE SANATÇININ TRAJEDİSİ 08 Şub 2023, 16:34
- ŞİRK VE MÜSLÜMANLAR 01 Şub 2023, 15:57
- DÜCANE CÜNDİOĞLU'NU DİNLERKEN 25 Oca 2023, 13:56
- TÜRK'ÜN FELSEFEYLE İMTİHANI 18 Oca 2023, 11:32
- FRAGMANLAR 11 Oca 2023, 15:01
- CENNET VE CEHENNEM 04 Oca 2023, 13:36
- KENDİMLE SAVAŞ 28 Ara 2022, 14:20
- KUR'AN VE ÇOCUK EVLİLİĞİ II 21 Ara 2022, 13:05
- KUR'AN VE ÇOCUK EVLİLİĞİ 14 Ara 2022, 13:18
- AMOK 07 Ara 2022, 13:21
- CUMA VE ZWEİG 30 Kas 2022, 13:40
- DÜŞÜŞ 23 Kas 2022, 13:16
- KİTAPLAR 16 Kas 2022, 13:07
- İSLAM DELİSİ BİR MÜSLÜMAN 09 Kas 2022, 13:22
- HAKİKAT VE EMİNLİK 02 Kas 2022, 13:04
- GAFLET VE KİTAP 26 Eki 2022, 12:53
- ACI, GÜNAH VE MUHAFAZAKARLAR 19 Eki 2022, 13:00
- DELİ FİLOZOF VE ALLAH 12 Eki 2022, 13:00
- KAYIP AYDINLANMA 05 Eki 2022, 12:55
- "Vİ DİNİ EM DİN KIRIN" 28 Eyl 2022, 13:07
- "VAZGEÇEBİLME SANATI" 21 Eyl 2022, 13:04
- NEŞESİZ DİNDARLIK 14 Eyl 2022, 12:48
- KENT DİNDARLIĞI 07 Eyl 2022, 13:22
- EBUBEKİR SİFİL 31 Ağu 2022, 13:11
- BÜYÜK NİSPETSİZLİK 24 Ağu 2022, 13:03
- DÖRT YOL 17 Ağu 2022, 13:13
- ÖYLESİNE… 10 Ağu 2022, 12:54
- CÜBBELİ AHMET 03 Ağu 2022, 13:01
- RASİM ÖZDENÖREN 27 Tem 2022, 13:50
- CANER TASLAMAN 20 Tem 2022, 12:32
- BAYRAM SAYIKLAMASI 13 Tem 2022, 12:26
- İSLAMCILIK VE ARKEOLOJİ 06 Tem 2022, 13:21
- BİR DOKUN BİN AH İŞİT 29 Haz 2022, 13:35
- İNSANIN TRAJEDİSİ 22 Haz 2022, 13:51
- STEFAN ZWEİG 15 Haz 2022, 13:19
- BEŞ ŞAİR 08 Haz 2022, 12:56
- ŞEHR-İ URFA VE TEKE TEK BİLİM 01 Haz 2022, 13:13
- ATATÜRK 25 May 2022, 13:15
- MUTLULUK VE MÜNZEVİLİK 18 May 2022, 13:35
- USDIŞILIĞIN TARİHİ 11 May 2022, 13:18
- SON GÜN 05 May 2022, 14:12
- SİSİFOS İŞKENCESİ 27 Nis 2022, 13:12
- KARDEŞ KATLİ 20 Nis 2022, 13:08
- RAMAZAN VE ZAMLAR 13 Nis 2022, 13:37
- BAŞÖRTÜSÜ 06 Nis 2022, 12:47
- AKILLAR MUKNİ, KALPLER MUTMAİN... 30 Mar 2022, 13:04
- GAZALİ HAKLI AMA İBN-İ SİNA HAKSIZ DEĞİL 23 Mar 2022, 13:50
- İKİ FİLM 16 Mar 2022, 13:51
- TARİH GÖMÜLMEZ 09 Mar 2022, 13:19
- MEHMET AZİMLİ VAKASI 16 Şub 2022, 14:32
- "BİR ÇÜRÜK İPLİĞE HÜLYA DİZMİŞİZ" 09 Şub 2022, 13:17
- RAMAZAN SAYIKLAMASI XII 20 May 2021, 12:01
- SANATIN VE SANATÇININ TRAJEDİSİ 06 Ara 2017, 13:03
- MUHAFAZAKÂRLIK ZORA GELMEZ 27 Eki 2021, 10:46
- HANGİ ADALET? 06 Oca 2022, 12:10
- ANSIZIN GELECEK OLAN BİR ŞEYİN ALAMETİ NEDEN OLMASIN? 19 Şub 2020, 12:29
- DİNDARLIK VE MUTLULUK 17 Kas 2021, 12:01
- BİR SEMBOL UĞRUNA YA RAB NE GERÇEKLER BATIYOR! 12 Haz 2020, 19:23
- Şair ve şehir 31 May 2017, 14:58
- EBCED, CİFİR VE BEDİÜZZAMAN 24 Oca 2018, 12:39
- ŞEHR-İ URFA’DA BİR DERVİŞ VE ÂRİF OLAN SADIK YALSIZUÇANLAR’I DİNLERKEN… 22 Oca 2020, 13:29
- BİR TARTIŞMA VESİLESİYLE 05 Ağu 2021, 11:10
- TEK İSLAM YOK, İSLAMLAR VAR 09 Ağu 2017, 14:12
- DELİLİĞE ÖVGÜ 21 Kas 2018, 12:28
- GERÇEKLER 27 Oca 2021, 11:41
- Elif Şafak ile 'Aşk Şeriatı' üzerine 01 Mar 2017, 13:10
- MÜSLÜMANLAR, İDEALLER VE GERÇEKLER 10 Tem 2019, 12:47
- ‘Demokratik çoğulculuk’ üzerine 24 Eki 2018, 12:56
- Kur'an Tarihi ve Resmi İnkılap Tarihi 29 Mar 2017, 14:29
- ATATÜRK VE DİNDARLAR 24 Kas 2021, 11:26
- MARKA MÜSLÜMANLIĞI 17 Oca 2018, 16:08
- Ruhumun Masalı Şehr-i Urfa için kalben teşekkür 24 May 2017, 14:14
- MİLLİYETİ MÂBUD İTTİHAZ ETMEK 13 Kas 2019, 16:25
- ÜÇ TEHLİKE: TARİHSELCİLİK, MEALCİLİK, GELENEKSELCİLİK 07 Kas 2018, 12:39
- TUHAF 18 Haz 2021, 11:46
- GERÇEKLER İDEALLERİ EZİYOR 02 Şub 2021, 12:07
- HANGİSİ DOĞRU İSLAM? 25 Mar 2020, 12:45
- KADER 07 Eki 2021, 13:23
- 'OLAN İSLAM' VE 'OLMASI GEREKEN İSLAM' 25 Ağu 2021, 11:06
- MUHAFAZAKARLIK NEDİR ? 28 Ağu 2019, 13:38
- 'RÜYA ŞEHİR' İSTANBUL'DA ASKERLİK 13 Ara 2017, 15:27
- Ebced, Cifir ve Bediüzzaman 08 Mar 2017, 12:23
- SAHTEKAR KİM? 02 Eyl 2021, 11:23
- HUTBEYİ DİNLERKEN 18 Mar 2021, 11:46
- 'UYDURULMAMIŞ BİR DİN' YOK MU? 11 Nis 2018, 12:44
- RAMAZAN HUZURSUZLUĞU 06 Haz 2018, 13:00
- Kertenkeleleşmek 15 Mar 2017, 13:28
- KUVVET HAKTA DEĞİL, HAK KBağlantıUVVETTEDİR 07 Mar 2018, 12:49
- KİTAP… ÜSLUP… SİNEMA… 20 Eyl 2017, 13:37
- 12 EYLÜL 16 Eyl 2021, 11:37
- İSLAM VE GÜNCELLEME 06 Kas 2019, 16:42
- Din: Yola Gelmektir; Sanat: Yoldan Çıkmaktır 22 Mar 2017, 12:36
- 'ENTELEKTÜEL YALNIZLIK' KİTABININ ELEŞTİRİSİ 07 Haz 2017, 13:51
- ŞERİAT 19 Ağu 2021, 11:11
- EN TAHKİKİ İMAN TAKLİDİ İMANDIR 18 Tem 2018, 20:53
- ŞİRK ÜZERİNE 25 Kas 2020, 18:08
- İKİ PUT KIRICI: MÜCAHİT BİLİCİ VE DÜCANECÜNDİOĞLU 04 Nis 2018, 14:14
- İNSAN NASIL İNSAN OLDU? 04 Kas 2021, 10:41
- EN KÖTÜ BARIŞ SAVAŞTAN İYİDİR 16 Eki 2019, 16:35
- Cennet ve cehennem 03 Eki 2018, 13:24
- ATATÜRK VE KRALDAN ÇOK KRALCILIK 22 Kas 2017, 13:01
- 'UYDURULMAMIŞ BİR DİN' YOK MU? 10 Oca 2019, 19:07
- ‘ADALET DİNİN DİREĞİDİR’ 06 Şub 2019, 13:45
- HAYAT HANIM 10 Ara 2021, 11:31
- BEDİÜZZAMAN VE TARİHSELCİLİK 27 Şub 2019, 19:10
- HALT EDEN KİM? 19 Ara 2018, 12:31
- Kur’an ve Tarihsellik 28 Kas 2018, 12:32
- TANRININ VARLIĞI VE YOKLUĞU ÜZERİNE BİR SORUŞTURMA 19 Tem 2017, 13:48
- NURCULUKLA BURUK BİR HESAPLAŞMA 21 Şub 2018, 13:12
- ÖLÜMÜ ÖZLEMEK 15 Tem 2021, 11:16
- İHSAN FAZLIOĞLU İLE 'KENDİNİ BULMAK' ÜZERİNE 09 May 2018, 12:53
- DÜŞÜNMENİN HAKKINI VEREN İNANMANIN HAKKINI VER(E)MEZ 11 Tem 2018, 13:35
- CÂHİLİYYE VE AYDINLANMA 23 Ağu 2017, 13:53
- MARKA MÜSLÜMANLIĞI 01 Ağu 2018, 13:45
- FARKINDALIK 04 Mar 2021, 11:49
- TESELLİ VE TEDAVİ (Dua ve Bilim) 12 Ağu 2021, 11:23
- İSLAM’IN AKIBETİ 14 Eki 2020, 13:42
- İSLAMCILIĞIN KUDÜS İLE İMTİHANI 20 Ara 2017, 13:25
- 'İyi yazı' ve 'kötü yazı' 10 Oca 2018, 15:22
- DİNLERİN TANRISI 22 Eki 2021, 11:26
- BİLMEK AZAPTIR 02 Ara 2021, 11:44
- İNANCIN TRAJİK HİKÂYESİ 27 Eyl 2017, 12:44
- Mustafa İslamoğlu ve Hz. Adem'in Babası 08 Şub 2017, 12:37
- BUNDAN ALA TRAJEDİ Mİ OLUR? 10 Kas 2021, 11:21
- Ramazan günlüğü 22 May 2019, 12:47
- ŞEHİR HUZURDUR; KENT HUZURSUZLUKTUR 29 Kas 2017, 12:53
- DELİLİĞE ÖVGÜ 12 Tem 2017, 14:12
- Nurculuğun Siyaset İle İmtihanı 27 Mar 2019, 12:31
- Hangisi Doğru İslam? 22 Şub 2017, 12:56
- AÇLIK 31 Oca 2018, 13:24
- HILFUL FUDUL 25 Mar 2021, 11:55
- DİN VE ÜMİT 16 May 2018, 14:32
- RAMAZAN SAYIKLAMASI 29 Nis 2021, 11:18
- HANGİSİ DOĞRU İSLAM? 27 Ara 2017, 13:03
- 'NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE!' 28 Nis 2018, 14:19
- CUMA SAYIKLMASI 02 Ara 2020, 14:38
- MÜSLÜMANLAR, İDEALLER VE GERÇEKLER 26 Şub 2020, 12:36
- İSLAM VE KILIÇ 28 Tem 2020, 15:59
- ELVEDA HEKİMOĞLU İSMAİL 27 Oca 2022, 12:17
- DÜCANE CÜNDİOĞLU’NU DİNLERKEN… 10 Eki 2018, 13:18
- TUHAFLIKLAR 11 Kas 2020, 20:33
- PARADOKS 10 Şub 2021, 12:57
- ÖTEKİ VE BERİKİ 20 Kas 2019, 12:59
- ‘Sunulan’ İman ve ‘Bulunan’ İman 08 Ağu 2018, 16:25
- VEBA GECELERİ MÜLAKATI 15 Nis 2021, 12:08
- İLLİYET VE İKTİRAN 24 Haz 2021, 11:06
- RÜYA İÇİNDE RÜYA 19 Haz 2020, 15:35
- HEP SUSARSIN… HEP BAKARSIN… HEP UZAKTASIN… 16 Oca 2019, 12:22
- İHSAN ŞENOCAK VAK’ASI 29 Tem 2021, 12:31
- VAKIA, HEPSİ DOĞRU SÖYLEMİŞTİR! 10 May 2017, 13:52
- NİÇİN DEİST DEĞİLİM 08 Nis 2021, 11:50
- MUHAFAZAKARLIK NEDİR? 26 Ara 2018, 12:27
- Dert Üstüne Dert 26 Eyl 2018, 12:53
- GERÇEKLER 30 Haz 2021, 11:47
- 'MAHCUP TARİHSELCİLİK' VE 'TARİHSELCİ NURCULUK' 21 Mar 2018, 17:26
- DELİLİĞE ÖVGÜ 18 Nis 2018, 13:21
- İSLAMCILIK VE ARKEOLOJİ 08 Tem 2021, 11:23
- HARARİ, CENNET VE ELEŞTİRİ 30 Eyl 2021, 11:29
- ŞAHİN DOĞAN'IN KALEMİNDEN 'EZELİ MAĞLUPLAR' 07 Şub 2018, 13:25
- CÂHİLİYYE VE AYDINLANMA 23 Oca 2019, 12:34
- 'HAKİKİ DİNDARLAR DİNİ BİLMEYENLERDİR' 28 Mar 2018, 16:10
- HİKMET-İ HÜKÜMET 23 Ara 2021, 13:49
- EDEBİYAT ÖLDÜ! 30 Ağu 2017, 13:36
- CÂHİLİYYE VE AYDINLANMA 23 May 2018, 14:17
- CANER TASLAMAN VE EBUBEKİR SİFİL TARTIŞMASINA DAİR 26 Tem 2017, 14:38
- HARF İNKILABI 15 Ara 2021, 12:08
- KİM HAKLI: GAZALİ Mİ, İBN-İ RÜŞD MÜ? 05 Eyl 2018, 13:08
- İSLAMCILIKLA HESAPLAŞMA VE HAKİKAT KRİZİ 30 May 2018, 14:54
- RAMAZAN MELANKOLİSİ 15 May 2019, 17:17
- HAKAN TALHA ALP HOCAYI DİNLERKEN... 27 May 2021, 11:39
- 'İyi yazı' ve 'kötü yazı' 15 Şub 2017, 12:43
- İSLAMOĞLU NİÇİN SAVRULDU? 30 Ara 2021, 11:33
- İnsan eleştiriye susuz 26 Nis 2017, 13:30
- Akif’e Dair 30 Ara 2020, 14:05
- BAYRAM DEDİKODUSU 19 Haz 2019, 13:21
- CUMA VAAZINI DİNLERKEN 22 Nis 2021, 11:48
- KAR VE URFALI AHMET ARSLAN 22 Oca 2022, 11:43
- VARSA YOKSA SİYASET 20 Haz 2018, 12:59
- MUSTAFA ÖZTÜRK VAK’ASI 09 Ara 2020, 13:47
- İki nesil de kaybetti: Asım’ın nesli de, Haluk’un nesli de 17 Eki 2018, 12:54
- HAYATA MÜSLÜMANCA BAKMAK 24 Tem 2019, 13:19
- Neo-Haricilik 18 Nis 2017, 13:22
- İNSAN VE HÜRRİYET 07 Ağu 2019, 14:02
- MÜCAHİT BİLİCİ İLE 'DİNE DAİR ÜMİT' ÜZERİNE 06 Eyl 2017, 13:37
- DELİLİĞE ÖVGÜ 05 Ara 2018, 12:34
- TANPINAR VE HUZUR 16 Ağu 2017, 13:27
- Bir Ezeli Mağlup: Abdülhak Şinasi Hisar 05 Tem 2017, 13:53
- “KENDİ HİKAYEMİZİ YAZMAK” 04 Ağu 2020, 18:00
- İSLAMCILIĞIN KUDÜS İLE İMTİHANI 25 Tem 2018, 12:40
- SAVAŞ KESMEYEN SÖZLER 04 Tem 2018, 13:53
- TANRININ VARLIĞI VE YOKLUĞU ÜZERİNE BİR SORUŞTURMA 18 Mar 2020, 12:45
- ‘ADALET DİNİN DİREĞİDİR’ 26 Haz 2019, 15:58
- 'İYİ YAZI' VE 'KÖTÜ YAZI' 14 Kas 2018, 15:17
Popüler Haberler
Daha fazla gösterilecek yazı bulunamadı!
Tekrar deneyiniz.
0 Yorum