İkinci defadır bitiriyorum Elif Şafak’ın “ Aşk ” adlı romanını. Birincisi defa 2010yılında İstanbul Tuzla Piyade Okulu’nda askerlik yaparken okumuştum. Önceleri “ Baba ve Piç ” öpmüştü ellerimizden. Sürükleyici,akıcı, düşündürücü, cezp edici bir roman. Üslup bir kelimeyle nefis. İçerikçağdaş insanın yitik bir değeri olan aşk. Ama bu bildiğimiz mana da aşk-ımecazi değil aşk-ı hakiki.Mutsuz bir kadın olan Ella hayat bilmecesi karşısındayorgun ve çaresizdir. Kocası David onu anlamaktan epey uzak bohemce hayatyaşayan bir zavallı.Tek bildiği şey bol bol para kazanmak, gösterişli birzengin olmak.Ama Aziz Zahara ’nın “ Aşk Şeriatı ” isimli roman müsveddesiböylesi bir hayattan bıkmış ve usanmış olan Ella üzerinde hayatında silinmesiimkansız izler bırakacak ve en nihayet yoğun düşünsel istihaleler sonucunda EllaMüslüman olacaktır.
Romanı teknik açıdan incelemek edebiyat tarihçilerinin işiama şu kadarını söyleyebiliriz: Romanda karakterlerin birinci tekil kişilerolarak konuşturulması (monolog) bambaşka bir renklilik ve derinlik katıyoresere. Bir de günümüzden 13. yüzyıla doğru ustalıklı gidiş/gelişler var. Hiçkuşkusuz ki edebiyatımızda bu tekniği ilk ve en iyi kullanan Orhan Pamuk imzalı “Benim Adım Kırmızı” isimli roman. Dünyaedebiyatında bunun ilk öncüsü VictorHugo. (Bir İdam Mahkumunun Son Günü)
Roman, Türk Edebiyatında kadın yazarlar tarafından kalemealınan en kıymetli, en seviyeli eser. HalideEdipAdıvarüslubu temiz ama tasavvufa düşman bir kalem. Samiha Ayverdi üslubu enfes, tasavvufa bakışı müspet ancak romansanatı hakkındaki bilgisi yetersiz. Aşk onun kaleminde her ne kadar revnak vehercai bir duygu şöleni ise de mecaziden hakikiye olan irtifada her daim biryapaylık, bir sahtelik, bir iğretilik belirgindir.Aynı pınardan beslenen Safiye Erol,sanatta latiftir ama Samiha’yanispetle bir parmak daha geride. KenanRifai’ninbu iki öğrencisi hocalarının tasavvufi düşüncelerini roman formatıiçerisinde sunmayı yaşamlarının biricik amacı haline getirmişlerdi. Bu uğurdabaşarılı bir edebi seviye yakaladıklarını söyleyebilmek için çok iyimser olmaklazım.
NazanBekiroğlu mistik nazım (düzyazı) havasıiçerisinde kaleme almış olduğu eserlerinde tasavvuf bir rayiha kadar ancakvardır. Müphemlik “La” yazarının tutulmuş olduğu şifası olmayan onulmaz birhastalık.“Nun Masalları” buhastalığın zirve noktası. İnci Aralzaten söylemeye hacet yok, çağdaş tüm değerleri (değersizlikleri mi demeliydim)özümsemiş modern bir yazar.“Yeni Yalan Zamanlar”herhangi sahici bir hakikatin değil sevimli bir yanılsamanın izlerini taşır. “İçimden Kuşlar Geçiyor” ona kıyaslasanatın ruhuna daha yakın bir yerde duruyor gibi. Şule YükselŞenler ve EmineŞenlikoğlu’nu söylemeye gerek bile yok çünkü bunların yazdıkları sanatdeğil sanatı araç yaparak bir ideolojiyi aşılamaya çalışmak.
Ancak Şafak mazi ile henüz göbek bağını koparmamış ve bunuyapmayı hiç düşünmemiş bir talihli.Gelenek ve modernlik arasında orta bir yerdeduruyor.Amaç geleneği çağdaş bir format içinde sunmak okuyucularına.Şems-i Tebrizi ve Mevlana onun kaleminde günümüz çağdaş insanı için hala bir üstat,bir mürşit, bir kurtarıcı. Gerçi Şems karakteri biraz hakikatle uyum içerisindedeğil. Melamilik neşvesi içerisinde zahir addettiği şeriatın kurallarınaaldırış etmiyor ancak okuyucuya vermek istediği mesaj çok açık: ‘Ilıman İslam.’ Bunu kitaba serpiştirilenayet meallerin de rahatlıkla görmek mümkün. Sözgelimi Nisa Suresinde kocanınkadın üzerindeki yetkisi ve bazı zaman onu hafifçe dövebileceğini söyleyen Elmalılı çevirisinden hiç hoşlanılmazonunyerine daha sorunsuz, modern değerlerle uyumlu bir çeviri olan Yaşar N. Öztürk’ün çevirisi tercihedilir. Gerçi günümüzde aynı şarkıya İslamoğludahilbütün meal yazarları dil-beste olmuş bir vaziyette. Onun için bu konudaŞafak’ıkınamak yersiz ve hatta anlamsız.Şems’in katışıksız bir Şii/Karmati olduğu vebunu yaymak için Anadolu’ya geldiğini söyleyen araştırmacı sayısı gittikçeartıyor.
Mevlana ‘ılıman İslam’ın yani sorunsuz, tehlikesiz, engelçıkarmayan İslam’ın sembol isimlerinden. Şems ile bir ve birlik olmuş mistikbir deha.Muhammed İkbal’e göre “mistik dünyanın sultanı.”Moğol istilasınakarşı takınmış olduğu muğlak tavır, bazı uyanık kafalarda bir soru işaretiolarak duruyor hala. Elif, bu tutum üzerinde fazla durmuyor, geçiştiriyor.Ancak Mikail Bayram kafalara tokmakgibi indirmede ısrarlı.Ona göre Mevlana halis anlamda bir Moğol casusu. Onu buişe sürükleyen kişi ise Şems. Hangi Mevlana, hangi Şems? Ne kadar tanıyoruzbunları? Aynı soruları vakti zamanında CemilMeriç de sormuştu kendi kendine ve öyle anlaşılıyor ki vazıh bir yanıtbulamamıştı.
“…Celalettin (Mevlana) büyük bir insan.Herkes öyle diyor. Yüzbinlerce talihsiz eteğine yapışmış üstadın. Asırlardan beri hükümran. Ona diluzatmak ne haddine? Tanıyor musun ki? Hayır…Tanıyanlar tanıyor mu ki?Tanıyanlar, daha doğrusu tanıtanlar. Gölpınarlı’ya(Abdulbaki) göre, üstat, çağının peşin hükümlerine başkaldıran hürendiş bir düşünceadamı. Aynı Gölpınarlı’ya göre, Şemsettin Tebrizi ile Sodom’un yüz gününüyaşamış, mezhepsiz, mukaddesatsız bir sapık, 13. yüzyılda bir Marki dö Sade.Sohbetlerinde bunu söyleyen Gölpınarlı, kitaplarında başka türlü konuşuyor.Hangisine inanacağız? Aynı insan hem veliler velisi, sultanlar sultanı, hemşeytan…” (Bu Ülke Cilt 2 s. 239)
Kitaba yönelik -bilhassa muhafazakar cenahtan- ilk ciddieleştiri bilebildiğim kadarıyla DücaneCündioğlu’ndangeldi. “Aklın kaleminden kırk kurallı aşk”başlıklı Yeni Şafak’ta yayınlanan eleştirisindeCündioğlu“Mevlana İslam alemininShakespeare’i”,aşkın kırk altın kuralı, Mevlana’nın yetişkin bir kızla aynı odada Kuran’ınüzul sırasına göre okumaları, bazı hadislerin ayet olarak zikredilmesi gibiyazılanları “özensizlik” ve “ciddiyetsizlik” olarak nitelendiriyor, haklıolarak. Cündioğlu bu duruma karşıoldukça öfkeli:“…Tanzimat ilan ettik değişenbir şey olmadı;iki defa Meşrutiyet ilan ettik, o da pek işe yaramadı; Cumhuriyetilan ettik yine aynı tas aynı hamam! Acaba şimdi de biraz ciddiyet mi ilanetsek? diyenSakallı Celal’in kulakları çınlasın!”
Tabii ki trafik kuralları veya başarının altın kuralları gibiaşkın kuralı olmaz. Elbetteki tarihsel bir kişiliğin ağzından mevzu bir hadisinayet olarak aktarılması affedilmez. Ve Mevlana gibi takva ehli bir insan13.yüzyılın dini ve kültürel ortamında yetişkin bir kızla yalnız başına aynı odadaoturup geçmişi henüz kırk ila elli yılı geçmeyen Kuran’ı nüzul sırasına göreokumak gibi bir gaflete düşmez. Bütün bunlar doğru lakin bunların hepsibilimsel hatalar, sanatsal değil. Karşımızda bir tarih kitabı değil ucu çoğuzaman hayallere açık edebi bir eser var çünkü. Kısacası hayatımda okuduğum enkeyifli, en zevkli romanlardan biriydi “Aşk”,vaktim olsa üçüncü defa okumayı çok isterim.
Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin
Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.
Reklam Alanı
Diğer Yazıları
- VAHDET-İ VÜCUT 24 Nis 2024, 09:19
- İBADETLER DÜŞÜNMEYİ ENGELLER Mİ? 17 Nis 2024, 10:29
- DİNDARLIK TUTMAKTIR KENDİNİ 03 Nis 2024, 11:00
- SAİD NURSİ, DİAMOND VE TERAVİH 27 Mar 2024, 10:06
- MÜŞRİK MÜSLÜMAN 20 Mar 2024, 10:11
- SEBEPSİZ HÜZÜN 13 Mar 2024, 10:01
- DİN ELEŞTİRİSİ 06 Mar 2024, 09:20
- KENDİMLE SAVAŞ 28 Şub 2024, 09:58
- MEHMET OKUYAN 21 Şub 2024, 09:29
- KURAN VE YARATILIŞ 14 Şub 2024, 10:24
- DEPREM 07 Şub 2024, 09:34
- OYALANAMAMAK İŞKENCESİ 01 Şub 2024, 09:36
- CEMİL MERİÇ VE İSLAM 24 Oca 2024, 09:57
- İÇİMİZDEKİ CEMİL MERİÇ 17 Oca 2024, 09:35
- CEMİL MERİÇ 10 Oca 2024, 09:19
- BİR YILIN BİLANÇOSU 03 Oca 2024, 11:48
- BİLGİNİN İSLAMİLEŞTİRİLMESİ 27 Ara 2023, 09:32
- "DİNCİ DEDİKODU KÜLTÜRÜ" 20 Ara 2023, 09:54
- KIRMIZI SAÇLI KADIN 13 Ara 2023, 09:55
- AYDINLANMA 06 Ara 2023, 10:17
- SİSİFOS İŞKENCESİ 29 Kas 2023, 09:51
- CELAL ŞENGÖR'LE SÖYLEŞİ 22 Kas 2023, 10:15
- BİR ÖMÜR DÜŞÜNMEK 15 Kas 2023, 10:19
- ORMAN KANUNU 08 Kas 2023, 10:27
- ATATÜRK VE DİNDARLAR 01 Kas 2023, 14:56
- HAKİKAT VE HURAFE 25 Eki 2023, 10:05
- APOKALİPTİK EDEBİYAT 18 Eki 2023, 10:19
- ANLAMSIZLIK CEHENNEMİ 04 Eki 2023, 13:39
- PARADİGMANIN İFLASI 27 Eyl 2023, 12:41
- KIRIK BİR AŞK HİKAYESİ 20 Eyl 2023, 14:39
- DİNİN RUHU 13 Eyl 2023, 12:15
- EŞİTÇİLİKTEN HIRSIZKRASİYE 06 Eyl 2023, 12:30
- İYİLİK VE CENNET 30 Ağu 2023, 12:59
- ZAMLAR VE METAFİZİK 23 Ağu 2023, 13:13
- FRAGMANLAR 16 Ağu 2023, 13:40
- FAYDASIZ BİR YAZI 09 Ağu 2023, 13:17
- TEFSİR, TE'VİL VE İHTİLÂF 02 Ağu 2023, 13:43
- DİNDARLIK VE İNSANLIK 26 Tem 2023, 13:25
- MENZİL ŞEYHİ'NİN VEFATI MÜNASEBETİYLE 19 Tem 2023, 13:30
- İSLAM MANTIK VE FELSEFE 12 Tem 2023, 09:40
- KURBAN 05 Tem 2023, 11:04
- BABALAR GÜNÜ 28 Haz 2023, 11:57
- ÜÇ KONUŞMA 21 Haz 2023, 13:36
- AYDIN NİÇİN MUTSUZ? 14 Haz 2023, 12:15
- TARİHİN TALİHİ 07 Haz 2023, 17:00
- NECİP FAZIL 31 May 2023, 14:09
- KAZANAN MİLLİYETÇİLİK OLDU 24 May 2023, 13:36
- NURA ADANMIŞ BİR ÖMÜR: URFALI MUSTAFA KILIÇ HOCA 17 May 2023, 13:58
- EN GÜZEL İLTİFAT 10 May 2023, 13:57
- İŞÇİ, EMEKÇİ VE BİZ 03 May 2023, 14:12
- MELANKOLİ, TEOLOJİ VE SİYASET 26 Nis 2023, 13:05
- NURCULUK RÜYASI 19 Nis 2023, 15:29
- MEÇHULE SAYGI 12 Nis 2023, 14:36
- ROMAN VE FELSEFE 05 Nis 2023, 16:50
- RAMAZAN İNTİBALAR I 29 Mar 2023, 15:08
- SAİD NURSİ VE SİYASET 22 Mar 2023, 13:12
- HALKIN UMUDU KİM OLACAK? 16 Mar 2023, 14:07
- HAYATTAN KORKMAK 08 Mar 2023, 19:27
- DİP DALGA 01 Mar 2023, 14:24
- KİTAPLARIM ARASINDA 22 Şub 2023, 13:59
- DEPREM 15 Şub 2023, 13:34
- SANATIN VE SANATÇININ TRAJEDİSİ 08 Şub 2023, 16:34
- ŞİRK VE MÜSLÜMANLAR 01 Şub 2023, 15:57
- DÜCANE CÜNDİOĞLU'NU DİNLERKEN 25 Oca 2023, 13:56
- TÜRK'ÜN FELSEFEYLE İMTİHANI 18 Oca 2023, 11:32
- FRAGMANLAR 11 Oca 2023, 15:01
- CENNET VE CEHENNEM 04 Oca 2023, 13:36
- KENDİMLE SAVAŞ 28 Ara 2022, 14:20
- KUR'AN VE ÇOCUK EVLİLİĞİ II 21 Ara 2022, 13:05
- KUR'AN VE ÇOCUK EVLİLİĞİ 14 Ara 2022, 13:18
- AMOK 07 Ara 2022, 13:21
- CUMA VE ZWEİG 30 Kas 2022, 13:40
- DÜŞÜŞ 23 Kas 2022, 13:16
- KİTAPLAR 16 Kas 2022, 13:07
- İSLAM DELİSİ BİR MÜSLÜMAN 09 Kas 2022, 13:22
- HAKİKAT VE EMİNLİK 02 Kas 2022, 13:04
- GAFLET VE KİTAP 26 Eki 2022, 12:53
- ACI, GÜNAH VE MUHAFAZAKARLAR 19 Eki 2022, 13:00
- DELİ FİLOZOF VE ALLAH 12 Eki 2022, 13:00
- KAYIP AYDINLANMA 05 Eki 2022, 12:55
- "Vİ DİNİ EM DİN KIRIN" 28 Eyl 2022, 13:07
- "VAZGEÇEBİLME SANATI" 21 Eyl 2022, 13:04
- NEŞESİZ DİNDARLIK 14 Eyl 2022, 12:48
- KENT DİNDARLIĞI 07 Eyl 2022, 13:22
- EBUBEKİR SİFİL 31 Ağu 2022, 13:11
- BÜYÜK NİSPETSİZLİK 24 Ağu 2022, 13:03
- DÖRT YOL 17 Ağu 2022, 13:13
- ÖYLESİNE… 10 Ağu 2022, 12:54
- CÜBBELİ AHMET 03 Ağu 2022, 13:01
- RASİM ÖZDENÖREN 27 Tem 2022, 13:50
- CANER TASLAMAN 20 Tem 2022, 12:32
- BAYRAM SAYIKLAMASI 13 Tem 2022, 12:26
- İSLAMCILIK VE ARKEOLOJİ 06 Tem 2022, 13:21
- BİR DOKUN BİN AH İŞİT 29 Haz 2022, 13:35
- İNSANIN TRAJEDİSİ 22 Haz 2022, 13:51
- STEFAN ZWEİG 15 Haz 2022, 13:19
- BEŞ ŞAİR 08 Haz 2022, 12:56
- ŞEHR-İ URFA VE TEKE TEK BİLİM 01 Haz 2022, 13:13
- ATATÜRK 25 May 2022, 13:15
- MUTLULUK VE MÜNZEVİLİK 18 May 2022, 13:35
- USDIŞILIĞIN TARİHİ 11 May 2022, 13:18
- SON GÜN 05 May 2022, 14:12
- SİSİFOS İŞKENCESİ 27 Nis 2022, 13:12
- KARDEŞ KATLİ 20 Nis 2022, 13:08
- RAMAZAN VE ZAMLAR 13 Nis 2022, 13:37
- BAŞÖRTÜSÜ 06 Nis 2022, 12:47
- AKILLAR MUKNİ, KALPLER MUTMAİN... 30 Mar 2022, 13:04
- GAZALİ HAKLI AMA İBN-İ SİNA HAKSIZ DEĞİL 23 Mar 2022, 13:50
- İKİ FİLM 16 Mar 2022, 13:51
- TARİH GÖMÜLMEZ 09 Mar 2022, 13:19
- MEHMET AZİMLİ VAKASI 16 Şub 2022, 14:32
- "BİR ÇÜRÜK İPLİĞE HÜLYA DİZMİŞİZ" 09 Şub 2022, 13:17
- RAMAZAN SAYIKLAMASI XII 20 May 2021, 12:01
- SANATIN VE SANATÇININ TRAJEDİSİ 06 Ara 2017, 13:03
- MUHAFAZAKÂRLIK ZORA GELMEZ 27 Eki 2021, 10:46
- HANGİ ADALET? 06 Oca 2022, 12:10
- ANSIZIN GELECEK OLAN BİR ŞEYİN ALAMETİ NEDEN OLMASIN? 19 Şub 2020, 12:29
- DİNDARLIK VE MUTLULUK 17 Kas 2021, 12:01
- BİR SEMBOL UĞRUNA YA RAB NE GERÇEKLER BATIYOR! 12 Haz 2020, 19:23
- Şair ve şehir 31 May 2017, 14:58
- EBCED, CİFİR VE BEDİÜZZAMAN 24 Oca 2018, 12:39
- ŞEHR-İ URFA’DA BİR DERVİŞ VE ÂRİF OLAN SADIK YALSIZUÇANLAR’I DİNLERKEN… 22 Oca 2020, 13:29
- BİR TARTIŞMA VESİLESİYLE 05 Ağu 2021, 11:10
- TEK İSLAM YOK, İSLAMLAR VAR 09 Ağu 2017, 14:12
- DELİLİĞE ÖVGÜ 21 Kas 2018, 12:28
- GERÇEKLER 27 Oca 2021, 11:41
- Elif Şafak ile 'Aşk Şeriatı' üzerine 01 Mar 2017, 13:10
- MÜSLÜMANLAR, İDEALLER VE GERÇEKLER 10 Tem 2019, 12:47
- ‘Demokratik çoğulculuk’ üzerine 24 Eki 2018, 12:56
- Kur'an Tarihi ve Resmi İnkılap Tarihi 29 Mar 2017, 14:29
- ATATÜRK VE DİNDARLAR 24 Kas 2021, 11:26
- MARKA MÜSLÜMANLIĞI 17 Oca 2018, 16:08
- Ruhumun Masalı Şehr-i Urfa için kalben teşekkür 24 May 2017, 14:14
- MİLLİYETİ MÂBUD İTTİHAZ ETMEK 13 Kas 2019, 16:25
- ÜÇ TEHLİKE: TARİHSELCİLİK, MEALCİLİK, GELENEKSELCİLİK 07 Kas 2018, 12:39
- TUHAF 18 Haz 2021, 11:46
- GERÇEKLER İDEALLERİ EZİYOR 02 Şub 2021, 12:07
- HANGİSİ DOĞRU İSLAM? 25 Mar 2020, 12:45
- KADER 07 Eki 2021, 13:23
- 'OLAN İSLAM' VE 'OLMASI GEREKEN İSLAM' 25 Ağu 2021, 11:06
- MUHAFAZAKARLIK NEDİR ? 28 Ağu 2019, 13:38
- 'RÜYA ŞEHİR' İSTANBUL'DA ASKERLİK 13 Ara 2017, 15:27
- Ebced, Cifir ve Bediüzzaman 08 Mar 2017, 12:23
- SAHTEKAR KİM? 02 Eyl 2021, 11:23
- HUTBEYİ DİNLERKEN 18 Mar 2021, 11:46
- 'UYDURULMAMIŞ BİR DİN' YOK MU? 11 Nis 2018, 12:44
- RAMAZAN HUZURSUZLUĞU 06 Haz 2018, 13:00
- Kertenkeleleşmek 15 Mar 2017, 13:28
- KUVVET HAKTA DEĞİL, HAK KBağlantıUVVETTEDİR 07 Mar 2018, 12:49
- KİTAP… ÜSLUP… SİNEMA… 20 Eyl 2017, 13:37
- 12 EYLÜL 16 Eyl 2021, 11:37
- İSLAM VE GÜNCELLEME 06 Kas 2019, 16:42
- Din: Yola Gelmektir; Sanat: Yoldan Çıkmaktır 22 Mar 2017, 12:36
- 'ENTELEKTÜEL YALNIZLIK' KİTABININ ELEŞTİRİSİ 07 Haz 2017, 13:51
- ŞERİAT 19 Ağu 2021, 11:11
- EN TAHKİKİ İMAN TAKLİDİ İMANDIR 18 Tem 2018, 20:53
- ŞİRK ÜZERİNE 25 Kas 2020, 18:08
- İKİ PUT KIRICI: MÜCAHİT BİLİCİ VE DÜCANECÜNDİOĞLU 04 Nis 2018, 14:14
- İNSAN NASIL İNSAN OLDU? 04 Kas 2021, 10:41
- EN KÖTÜ BARIŞ SAVAŞTAN İYİDİR 16 Eki 2019, 16:35
- Cennet ve cehennem 03 Eki 2018, 13:24
- ATATÜRK VE KRALDAN ÇOK KRALCILIK 22 Kas 2017, 13:01
- 'UYDURULMAMIŞ BİR DİN' YOK MU? 10 Oca 2019, 19:07
- ‘ADALET DİNİN DİREĞİDİR’ 06 Şub 2019, 13:45
- HAYAT HANIM 10 Ara 2021, 11:31
- BEDİÜZZAMAN VE TARİHSELCİLİK 27 Şub 2019, 19:10
- HALT EDEN KİM? 19 Ara 2018, 12:31
- Kur’an ve Tarihsellik 28 Kas 2018, 12:32
- TANRININ VARLIĞI VE YOKLUĞU ÜZERİNE BİR SORUŞTURMA 19 Tem 2017, 13:48
- NURCULUKLA BURUK BİR HESAPLAŞMA 21 Şub 2018, 13:12
- ÖLÜMÜ ÖZLEMEK 15 Tem 2021, 11:16
- İHSAN FAZLIOĞLU İLE 'KENDİNİ BULMAK' ÜZERİNE 09 May 2018, 12:53
- DÜŞÜNMENİN HAKKINI VEREN İNANMANIN HAKKINI VER(E)MEZ 11 Tem 2018, 13:35
- CÂHİLİYYE VE AYDINLANMA 23 Ağu 2017, 13:53
- MARKA MÜSLÜMANLIĞI 01 Ağu 2018, 13:45
- FARKINDALIK 04 Mar 2021, 11:49
- TESELLİ VE TEDAVİ (Dua ve Bilim) 12 Ağu 2021, 11:23
- İSLAM’IN AKIBETİ 14 Eki 2020, 13:42
- İSLAMCILIĞIN KUDÜS İLE İMTİHANI 20 Ara 2017, 13:25
- 'İyi yazı' ve 'kötü yazı' 10 Oca 2018, 15:22
- DİNLERİN TANRISI 22 Eki 2021, 11:26
- BİLMEK AZAPTIR 02 Ara 2021, 11:44
- İNANCIN TRAJİK HİKÂYESİ 27 Eyl 2017, 12:44
- Mustafa İslamoğlu ve Hz. Adem'in Babası 08 Şub 2017, 12:37
- BUNDAN ALA TRAJEDİ Mİ OLUR? 10 Kas 2021, 11:21
- Ramazan günlüğü 22 May 2019, 12:47
- ŞEHİR HUZURDUR; KENT HUZURSUZLUKTUR 29 Kas 2017, 12:53
- DELİLİĞE ÖVGÜ 12 Tem 2017, 14:12
- Nurculuğun Siyaset İle İmtihanı 27 Mar 2019, 12:31
- Hangisi Doğru İslam? 22 Şub 2017, 12:56
- AÇLIK 31 Oca 2018, 13:24
- HILFUL FUDUL 25 Mar 2021, 11:55
- DİN VE ÜMİT 16 May 2018, 14:32
- RAMAZAN SAYIKLAMASI 29 Nis 2021, 11:18
- HANGİSİ DOĞRU İSLAM? 27 Ara 2017, 13:03
- 'NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE!' 28 Nis 2018, 14:19
- CUMA SAYIKLMASI 02 Ara 2020, 14:38
- MÜSLÜMANLAR, İDEALLER VE GERÇEKLER 26 Şub 2020, 12:36
- İSLAM VE KILIÇ 28 Tem 2020, 15:59
- ELVEDA HEKİMOĞLU İSMAİL 27 Oca 2022, 12:17
- DÜCANE CÜNDİOĞLU’NU DİNLERKEN… 10 Eki 2018, 13:18
- TUHAFLIKLAR 11 Kas 2020, 20:33
- PARADOKS 10 Şub 2021, 12:57
- ÖTEKİ VE BERİKİ 20 Kas 2019, 12:59
- ‘Sunulan’ İman ve ‘Bulunan’ İman 08 Ağu 2018, 16:25
- VEBA GECELERİ MÜLAKATI 15 Nis 2021, 12:08
- İLLİYET VE İKTİRAN 24 Haz 2021, 11:06
- RÜYA İÇİNDE RÜYA 19 Haz 2020, 15:35
- HEP SUSARSIN… HEP BAKARSIN… HEP UZAKTASIN… 16 Oca 2019, 12:22
- İHSAN ŞENOCAK VAK’ASI 29 Tem 2021, 12:31
- VAKIA, HEPSİ DOĞRU SÖYLEMİŞTİR! 10 May 2017, 13:52
- NİÇİN DEİST DEĞİLİM 08 Nis 2021, 11:50
- MUHAFAZAKARLIK NEDİR? 26 Ara 2018, 12:27
- Dert Üstüne Dert 26 Eyl 2018, 12:53
- GERÇEKLER 30 Haz 2021, 11:47
- 'MAHCUP TARİHSELCİLİK' VE 'TARİHSELCİ NURCULUK' 21 Mar 2018, 17:26
- DELİLİĞE ÖVGÜ 18 Nis 2018, 13:21
- İSLAMCILIK VE ARKEOLOJİ 08 Tem 2021, 11:23
- HARARİ, CENNET VE ELEŞTİRİ 30 Eyl 2021, 11:29
- ŞAHİN DOĞAN'IN KALEMİNDEN 'EZELİ MAĞLUPLAR' 07 Şub 2018, 13:25
- CÂHİLİYYE VE AYDINLANMA 23 Oca 2019, 12:34
- 'HAKİKİ DİNDARLAR DİNİ BİLMEYENLERDİR' 28 Mar 2018, 16:10
- HİKMET-İ HÜKÜMET 23 Ara 2021, 13:49
- EDEBİYAT ÖLDÜ! 30 Ağu 2017, 13:36
- CÂHİLİYYE VE AYDINLANMA 23 May 2018, 14:17
- CANER TASLAMAN VE EBUBEKİR SİFİL TARTIŞMASINA DAİR 26 Tem 2017, 14:38
- HARF İNKILABI 15 Ara 2021, 12:08
- KİM HAKLI: GAZALİ Mİ, İBN-İ RÜŞD MÜ? 05 Eyl 2018, 13:08
- İSLAMCILIKLA HESAPLAŞMA VE HAKİKAT KRİZİ 30 May 2018, 14:54
- RAMAZAN MELANKOLİSİ 15 May 2019, 17:17
- HAKAN TALHA ALP HOCAYI DİNLERKEN... 27 May 2021, 11:39
- 'İyi yazı' ve 'kötü yazı' 15 Şub 2017, 12:43
- İSLAMOĞLU NİÇİN SAVRULDU? 30 Ara 2021, 11:33
- İnsan eleştiriye susuz 26 Nis 2017, 13:30
- Akif’e Dair 30 Ara 2020, 14:05
- BAYRAM DEDİKODUSU 19 Haz 2019, 13:21
- CUMA VAAZINI DİNLERKEN 22 Nis 2021, 11:48
- KAR VE URFALI AHMET ARSLAN 22 Oca 2022, 11:43
- VARSA YOKSA SİYASET 20 Haz 2018, 12:59
- MUSTAFA ÖZTÜRK VAK’ASI 09 Ara 2020, 13:47
- İki nesil de kaybetti: Asım’ın nesli de, Haluk’un nesli de 17 Eki 2018, 12:54
- HAYATA MÜSLÜMANCA BAKMAK 24 Tem 2019, 13:19
- Neo-Haricilik 18 Nis 2017, 13:22
- İNSAN VE HÜRRİYET 07 Ağu 2019, 14:02
- MÜCAHİT BİLİCİ İLE 'DİNE DAİR ÜMİT' ÜZERİNE 06 Eyl 2017, 13:37
- DELİLİĞE ÖVGÜ 05 Ara 2018, 12:34
- TANPINAR VE HUZUR 16 Ağu 2017, 13:27
- Bir Ezeli Mağlup: Abdülhak Şinasi Hisar 05 Tem 2017, 13:53
- “KENDİ HİKAYEMİZİ YAZMAK” 04 Ağu 2020, 18:00
- İSLAMCILIĞIN KUDÜS İLE İMTİHANI 25 Tem 2018, 12:40
- SAVAŞ KESMEYEN SÖZLER 04 Tem 2018, 13:53
- TANRININ VARLIĞI VE YOKLUĞU ÜZERİNE BİR SORUŞTURMA 18 Mar 2020, 12:45
- ‘ADALET DİNİN DİREĞİDİR’ 26 Haz 2019, 15:58
- 'İYİ YAZI' VE 'KÖTÜ YAZI' 14 Kas 2018, 15:17
Popüler Haberler
Daha fazla gösterilecek yazı bulunamadı!
Tekrar deneyiniz.
0 Yorum