Ülkemizin en sıcak şehri. Bir de o kadar da insanları da sıcak kanlı.
Belki de tabiatın var olan sıcaklığı, Şanlıurfa'da insanların kanına da işlemiş.
Sıcak kanlı insanlar olması güzel de ama yaz sıcağı Şanlıurfa'da bir başka şekilde ortaya çıkıyor.
Çok sıcak...
Hele de güneş tepede ise, insanlar için beyin damarlarında hissedilir bu kavurucu sıcaklık.
Bu zaman diliminde Şanlıurfa sokaklarında dolaşmak yürek ister.
Şehir merkezinde beton ve klima sıcaklığı, ile hissedilen sıcaklık, cehennem narından bir parça.
Bu sıcak saatler de, Şanlıurfa'da sokaklar boşalır.
Mecbur olmayan hiçbir Şanlıurfalıyı sokaklarda bulamazsınız.
Zaten, yaz gelince imkanı olan ya da işi olmayan Şanlıurfalı şehri terk eder.
Şanlıurfa, Urfalı ya küskün, Şanlıurfalı, şehre küskün.
Kırsal da yani köyde yeri ya da barkı olan, köye kaçar, gider. Bir nefes almak için.
Ya da başka memleketlere.
Şanlıurfa'nın imtihanı sadece aşırı sıcaklar ile değil, bir de sinekler ile imtihanı ayrı.
Son zamanlarda, hissedilir derecede artan kara sinek ve sivri sinek.
Gündüz sıcakla, gece de sivrisinek ile.
Bir sağa kıvranır bir sola.
Ne nafile.
Sivrisinek, ayrı bir imtihan unsuru. Bir sağdan saldırır bir soldan.
Kırsal mahalle de, belki bahanesi olur da, sivrisinek popülasyon artışı da. Peki ya şehir de...
Şanlıurfa Büyükşehir belediyesi, bu konuda sınıfta kaldı.
Düzgün ve zamanında yapılmayan ilaçlamalar, bu sonucu doğurdu.
İşte tüm bu sıkıntılar, bir imtihan aracı Şanlıurfa'da.
Hem sıcaklık ve sivrisinekler.
Tek çare Allah'a sığınmak kalıyor.
Kalın selâmet ile...